Neurophysiologist, GBS lab operation
(ニューロフィジオロジスト)
Responsible for conducting consumer neuroscience research studies, mainly collecting EEG & physiological data, participating in experimental setup, data validation, and other lab operations-related tasks.
- Recruitment of target respondents by working with vendor and internal Client Service team
- Responsible for all aspects of data collection including interacting with research participants on daily basis.
- Collect EEG & physiological data while research participants are being exposed to marketing material in a lab environment.
- Participate in experimental setup, data validation, and archiving processes.
- Collaborate with other Neurophysiologists and Lab Operations Manager on daily basis to determine if research participants qualify for testing.
- Track lab inventory.
- Maintain lab equipment when needed.
- Maintain a safe laboratory environment and ensure a remote study environment
- Coordinate remote travel and logistics for international travel when required.
※日本のニューロマーケティングをリードする、ニールセン コンシューマー ニューロサイエンス。各国にラボを構え、年間500素材以上の様々なマーケティング素材に対する、消費者の「ホンネ」の反応を、脳科学者の監修のもと、脳波と視線から調べています。本ポジションは、手順に従って脳波と視線を計測し、データを確認、アップロードすることを中心に、調査が予定通りに進⾏するよう、調査参加者の管理、調査当日の運営、社内海外担当者との様々なやりとりや協業など、グローバルな職場環境を経験しながらビジネス成⻑へ貢献いただく形となります。
JOB REQUIREMENTS
Minimum requirements
- Bachelor’s degree
- Excellent communication and interpersonal skills
- Experience and an interest in international travel
- Language: Native-level Japanese and Business-level English
Preferred requirements
- An interest in Marketing/ Market research is a plus.
- Experience in customer facing business is a plus.
※「脳活動」や「視線計測」などの⽣体計測の経験や、「心理学・神経科学」などの知識がある⽅は歓迎しますが、未経験の場合でも丁寧に指導いたしますので、積極的にご応募ください。マーケティングにご興味がある⽅は歓迎いたします。初めて会う人と接するのが苦にならない⽅が望ましいです。
- Company Profile (Japanese)
- Company Profile (English)
- Solutions (Nielsen overview)
- Solutions (Neuro marketing)
- Press release
- Insight
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Whether our clients are eyeing markets in the next town or across continents, we understand the importance of knowing what consumers watch…
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